Monday, May 25, 2009

Kenangan di Sarajevo, Bosnia.















Gambar-gambar ni adalah kenangan aku di Sarajevo, Bosnia. Aku adalah antara pelajar yang terpilih untuk pergi ke sana. Alhamdulilah....rezeki aku kan dapat pi sana.
Bila aku kata kat orang yang aku pi sana semua ketawakan aku...dia orang pelik kenapa aku pi sana sedangkan sana bukan tempat melancung. Sebenarnya aku pi sana bukan melancong tapi USM hantar ke sana kerana kat sana ada program 'Human Right'. Dari Malaysia yang hantar pelajar ke sana ialah USM dan UKM.
Best tau dapat melawat negara orang. Banyak yang dapat dipelajari dan banyak pengalaman yang aku dapat. Kawan-kawan pun ramai jugak. Apabila berada kat sanakan baru aku rasa betapa bersyukurnya aku dilahirkan di Malaysia ni. So kita kena berbangga tau jadi rakyat Malaysia ni. Kalau korang nak tau, Tun Dr Mahathir kita tu kan dia ada bina masjid n universiti kat Sarajevo kat sana dengan duit dia tau. Sebab tu Tun memang glamour kat sana. Sampaikan masa kita org kat sana pun, bila kite orang kata kita orang dari Malaysia kan dia orang kata 'OOohhhhh Mahathir...' aaahhh cam tu lah. Betapa glamournya Malaysia kat sana.
Masa kat sana kan...makanannya semuanya berasaskan roti...bayangkanlah...mcm mana aku nak makan setiap hari. Masa tu Tuhan jelah tahu betapa aku ni nak makan nasi....Lapar nasi...hehehehe...maklumlah kita kat sini setiap hari makan nasi jadi bile tak dapat nasi satu hari tu cam tak kenyang je rasanya. Aku ni pulak suka makan pedas. Kat sana pulak orang tak makan pedas2 ni. So aku bubuhlah lada sulah banyak-banyak kasi selera sikit aku nak makan. Kalu tidak memang tak boleh nam makan aku kat sana. masa kita orang dapat pi rumah duta Malaysia kat sanakan....memang berdoa sangat-sangat dapat makan nasi....on the way nak pi tu kan kite orang semua berdoa je...hehehe
Alhamdulilah...apabila sampai kat rumah duta tu dapat makan nasi. Masa makan tu memang senyap semua sebab menikmati nasi...hehehe. ayam masak pedas...huhuhu....sedapnya makan. kita orang bawa 2 orang student Bosnia iaitu Aida n Haris. kita orang bagi dia makan ayam pedas tau....merah2 muka dia orang berdua makan sambal....baru dia tau betapa berapinya makanan Malaysia...hehehe...
Nantilah aku samb cite lagi ya....bye. Penatlah menaip...huhuhu...




No comments: