Monday, July 20, 2009

Macam mana nak berjaya dalam hidup?????

EEmmmm....bila cite pasal nak berjaya ni kan....mesti semua orang dah biasa dengar kan..
Tapikan sejauh mana kita sebagai manusia berfikir macam mana nk berjaya??? Berjaya dalam ape??? Aku tau semua orang nak berjaya dalam apa yag mereka lakukan...tapi macam mana???? Susah ke nak berjaya??? Senang ke nak berjaya??? Cuba kita fikir.......

Dah fikir ke belum????

Antara yang aku fikirkan untuk berjaya ialah kita mesti mengamalkan perkara-perkara yang berikut........

  1. Jadilah manusia yang berprinsip.
  2. Jadilah manusia yang mempunyai peganggan agama.
  3. Jadilah manusia yang tahu untuk bersyukur apa yang dia ada.
  4. Jadilah manusia yang hormat pada orang tua.
  5. Jadilah manusia yang selalu berdoa.
  6. Jadilah manusia yang memikirkan perasaan orang lain.
  7. Jadilah manusia yang tak pentingkan diri.
  8. Jadilah manusia yang selalu berusaha hingga ke hujung nyawa.
  9. Jadilah manusia yang tahu erti sebuah kehidupan.
  10. Jadilah manusia yang sentiasa bersemangat.

Apa yang aku cakap ni berdasarkan apa yang aku rasa. kalau korang rasa apa yang aku cakap tu salah...korang blehlah komen ya. Maklumlah aku ni manusia biasa je...memang banyak buat salah terutamanya bab-bab mengarang ayat ni memang tak reti sikit. maklumlah dulu Bahasa Melayu dapat B je. Tapi aku bersyukur kerana aku lulus jugak dari aku dapat C kan. Baik aku dapat B dekat dah dengan A.hehehehe.......kalaua ada rasa nk tambah resepi kejayaan tu blehlah bagi. Nanti aku tambah...sama-samalah kita membantu diri kita dan orang lain untuk berjaya.

2 comments:

Anonymous said...

Do you minԁ іf I quote a few of your poѕts as
long as I proνidе credit and sоurces
bacκ to your site? Μy blog is in the verу sаme arеa οf interеst as
yours and my userѕ would genuinely benefіt from some of the infοrmation уou ρroѵiԁe here.
Pleaѕе let me know if thiѕ okаy with you.
Thank you!

my blоg post: rocket spanish review
my web page :: rocket spanish members

Anonymous said...

If somе оne dеsirеѕ to be uρdated with newеѕt technοlogies after that he must
bе paу a quick visit this web ѕite and
be up tο date еvery day.

Look intо mу website hilton head bike rentals forest beach
Also see my webpage > www.rentzio.com